28 maa

Bedrijven zien corporate blogs als belangrijk en invloedrijk

Volgens businessmagazine Express besteden steeds meer communicatiemanagers aandacht aan bedrijfsblogs.

Bedrijven zien een corporate blog als een belangrijk communicatiemiddel dat een aanzienlijk impact heeft op hun onderneming.

Dat blijkt uit het Nederlands onderzoek `Beoordeling van corporate blogs door consumenten`.

Het onderzoek definieert drie soorten corporate blogs: opiniërende, informerende en persoonlijke. Managers zullen moeten kiezen welk type blog voor hun bedrijf de meeste impact heeft. Zo past een persoonlijke blog bij een informele manier van communiceren, waarbij de mens centraal staat. Een informerende blog richt zich meer op de core business en expertise.

70% van de ondervraagden is positief over corporate blogs omdat die de consument toegevoegde waarden bieden. Volgens hen geeft een bedrijfsblog aan dat het bedrijf consumentgericht is, vooral als een blog toegankelijk is en gemakkelijk contacten laat leggen.

Ook worden bedrijven met een corporate blog als vooruitstrevend, innovatief en transparant gezien. Maar blogs hebben nog ander voordelen: ze kunnen de bedrijfsreputatie helpen verbeteren.

Het is een goedkoop publicatiemedium en een laagdrempelig medium om feedback mee te verkrijgen.

 

Ik wil bij deze benadrukken dat ook zelfstandigen en kleine ondernemingen bij Skynet terecht kunnen voor een gratis en eenvoudig te beheren bedrijfsblog. Heb je praktische vragen hierover dan kan je me steeds een mailtje sturen.

21:46 Gepost door Het Skynet Blogs-Team in Blogadvies | Permalink |  Facebook |